Labels

Wednesday, May 25, 2011

cik fa bukan budak hingusan lagi

petang-petang nih mesti otak beku nak tulis tesis...patutnya time panas-panas nih la otak cair.. nih tak...beku pulak otak cik fa petang-petang...so sambung bertesis malam nih la pulak ya... nih habaq kat hampa nih....tadi tengah hari after lunch cik fa singgah pkns bangi jap... pastu terpampang bunting nih dekat depan pntu masuk






hahahha...nak hambik kau??bukan 21 tahun dah kau tu cik fa oiii...tahun nih dah 23 dah... uishhh...cepat kan masa berlalu...tapi terasa baru lagi pakai baju putih kain biru muda galas beg balik sekolah...sekarang nih dah 23 dah??opss...kena tampar lelaju nih bagi sedar diri tu semakin tua..bukan semakin muda...uishhh...haha...ya..cik fa sebenarnya tak terasa pun aura untuk jadi pengundi..entah..bajet kanak-kanak tadika yang tak mahu ambil tau hal politik...nak makan lolipop sambil tengok usop santorian depan tv pastu habis usop santorian tengok doraemon sambil makan tora datang lagi...ish..semua tu dah tak ada...sekarang dah sampai masa pikul tanggungjawab kepada negara..uish...tak boleh bla kan..tak mau boleh??



semua tu tak boleh okey...untuk menjadi rakyat malaysia yang cintakan tanah air...apa lagi daftar dengan rela...sekarang baru boleh bangga menjadi anak malaysia yang menjalankan tanggungjawab sebagai anak malaysia...






tak susah pun..korang perlu isi borang putih purple macam kat atas tu ja...pastu tunggu tiga bulan...nanti check dekat website nih www.spr.gov.my...mudah ja kan...so sesapa yang 21 tahun ke atas tu tak terasa ke nak mendaftar??jangan jadi macam cik fa yang tak sedar diri tua nih...

4 comments:

Munirah said...

mane ade tua..matang jerr..haha

cik fa said...

matang pun xberapa matang la...hehe

cik bihah said...

bagos2 tunaikan kewajipan anda ;)

cik fa said...

heheh...tanggungjwb sbg rakyat malaysia...hehe