Labels

Tuesday, January 26, 2010

pulangkan....

pernah x kita pinjam barang orang or orang pinjam barang kita????dalam hidup nih mesti pernah kan at least sekali..maklum la rakyat malaysia kan permurah...

tp apa plak kalau orang xpulangkan barang tu atau lagi truk barang tu rosak atau hilang...mesti menambahkan rasa marah kepada pemilik barang kn..tapi kalu orang yang bagi hilang ka rosakan tu menggantikan blik dan minta maaf..so reda la marah pemilik...apa pulak kalau orang tu xganti, dan minta maaf...tambahan plak lari dari pemilik tu macam 'tikus jumpa kucing'...mesti la angin ja satu badan si pemilik... tambah plak barang tu ada orang bagi atau memang sayang gila kan...
kalau dah pinjam tu..pulangkan la barang kita pinjam...kalau dlm Islam berdosa tu...kita mampu beli barang tu..knapa perlu simpan barang org...????sangat pelik...kalau dah teringin sangat..beli ja..xpyh nk buat harta karun ka aset...xbawak mati pun..bawak dosa masuk kubur ada la..

benda nih jadi kat aku..memang la byk barang aku 'dia' pinjam dan x pulangkan..aku xtau la hilang ka apa..dah 1 sem barang aku tanpa khabar berita...apa pun pulangkan barang aku yg 1 nih..aku syg sgt...dh best fren aku yg bagi masa bday aku...and tu 1st benda tu aku ada... yang pling frust barang yg aku bagi kt best fren aku masa bday dia dia simpan, dia still pkai sampai benda tu rosak..sedangkan aku...barang dia bg..habuk pun xnmpk...kalau hilang pun...ganti la blik..aku tgk bli yang baru bley..ganti barang orang xnk...jumpa aku lari...ya la berhutang dgn orang...aku bkn ALONG nk p blasah dia...

p/s: kepada dia jadi la diri sendiri...xpayah nak pkai topeng baik sedangkan dekat dalam busuk dah berulat dah hati tu...buang topeng...face dunia dengan diri sebenar..jangan nk berlakon baik...burukan orang dekat semua makhluk...cuba la jadi manusia yang berguna sket...ada otak..ada akal...tuhan bagi suruh pkir...so pkir sebaiknya...jangan nk pkir nak burukan org ja..




buang topeng nh...jadi diri sendiri...seburuk mana pun kita...sempat g kita berubah jd lebih baik

p/s 2: kpda yg xberkenaan jgn nk menyibuk...biar dia tu face masalh dia..jgn nk jd lembu yg dicucuk hidung..ikut ja ckp tuan....


No comments: