Labels

Wednesday, January 20, 2010

gerammarahsakithati

post kali nih aku nk melepaskan rasa geram aku dgn kejadian tadi...sampai saat nih aku masih geram..

geram..geram..dan masih geram..kerana apa??mai sni aku cerita..tadi..aku,hanim&mira kluar makan malam macam biasa lepas magrib..so aku teringin nak try makan dekat 1 kedai nih dekat area jalan nak g putrajaya sebab asal aku lalu ja..mesti banyak kereta..so aku expect sedap la..aku pun bawak jela diorang g nak try sna..mna tau sedap..boleh buat kedai favourite...

sampai ja kitaorag dekat sana..so aku pun order la nasi goreng thai...hanim order tomyam dengan nasi campur..si ameyra plak mee tomyam..tnggu punya tunggu...xsamapi pun makanan..air ja sampai..xpe kitaorang sabar g...sembang punya sembang...cerita punya cerita..gosip punya gosip.. habis cerita dalam simpanan aku..aku cerita..last2 hanim ternampak meja sebelah sana dan dapat makanan sedangkan diorang datang lambat..start tu telinga hanim dan berasap...=)..aku pun rasa geram gak...last2 aku decide nak blah ja...malas dah tnggu..lama sangat2 dah menanti..kalau tunggu lama xpe..nih orang datang lambat dapat dlu..apa kes..tu yang xbley tahan...

kitaorang pun g kaunter tnggu tuan kedai dia nak bayar...then aku nampak pekerja dia keluar bawak makanan kitaorang...dah nak blik bru nk siap...xpayah la..tiada maaf bagimu..lepas ja bayar duit air...aku pun kata dekat tokey tu...'org datang lambat pun dapat dulu'..dia boleh senyum ja...minta maaf pun x...dah ada mengeluarkan kata x sepatutnya..'$#@## ' mana budi bahasa...pm punya la menyeru rakyat suruh berbudi bahasa...tapi...apa jadi..tengok..xada kesedaran lansung..xpandai mengambil hati pelanggan..

kalau perangai tokey kedai dan service macam tu..xlama kedai tu dapat bertahan...buka aku minta..tp itu realiti...kita makan bayar..bukan free...so service sepatutnya kita dapat..perlu la berbaloi..kepada tokey kedai tu..berubah la untuk kemajuan kedai makan tu k...

No comments: