Labels

Monday, December 14, 2009

sadness


dh rsa lme xpost ape2...
so dh 3 hari aku rse sedih,sayu...
dlm hdup kta xsemestinya manis..perlu jugak kdg2 pahit kn..smua nh mengajar kita erti kehidupan dan mematangkan lagi diri ni...dgn apa yg terjadi aku hope sgt aku kuat untuk hadapi semua nih..
tapi setiap orang akan suka saat genbira dari saat sedih...tp hakikatnya saat sedih lagi mengajar kita untuk lebih bersabar dan matang.walaupun ianya perit untuk ditelan..tapi bila kita cuba telan juga pahit tu.kita akan berjaya laluinya..yang penting kita perlu ingat kepadaNya walau apa jua ketika dan saat yang kita tempuhi...Dia sentiasa ada disisi kita...

orang akan lupa dan ignore benda di hadapan mata..kita tak akan hargai benda yang kita ada..tapi bila benda tu dah hilang..masa tu la kita akan menyesal dan amat perlukanya.tapi dah terlambat, semua tu dah ditarik balik..' apa jua yang kita miliki di bumi ini hanya pinjaman. bila kita xjaga benda2 tu..kita abaikan...Dia akan tarik balik segalanya..sebab apa yang Dia pinjamkan dekat kita xharga,xjaga,xsayang'...manusia sering kali lalai dengan semua ini..

Sebagai manusia sementara benda tu masih milik dan hak kita..jaga la sebaiknya.hargai la sebaiknya..xkira la benda yang kita miliki tu orang ataupun harta...

bila satu masalah menimpa kita..pada masa tu la kita rasa diri kita kerdil sangat disisiNya.. Dia akan bagi hambanya semnagat untuk menempuhi dugaan yang mendatang..Dia akan uji umatnya setakat mana umatnya mampu..Dia xakan sesekali menguji diluar kekuatan umatnya.. Umatnya saja yang xpernah bersyukur dan mengingatinya...

Ya Allah beri la aku kekuatan untuk menempuhi dugaanmu..aku xkuat untuk lalui semua ini.. dan ketika aku tulis entry ini aku masih rasa lemah..berila aku keceriaan macam dulu..AMIN...

1 comment:

Anonymous said...

sorry my dear.. iqbal mgaku mmg iqbal yang salah.. harap2 fa dpt ceria mcm dlu.. luv u so much..