Labels

Monday, August 10, 2009

hari yg panjang

part 1 (tekalaOHtekala)

memandangkn ahad bersamaan 9 aug 2009 byk aktvti yg dlakukan so aku bhagi ceta nh kpd 2 part..

plan aku today bersama jelitawan2 yg lain untuk bermandi mnda di air terjun..tp probnya dmnakah??kemudian pkir2 pnya pkir..aku memilih tekala sbg destinasi untuk jelitawan2 berendam d pagi hari ahad...(tp sygnya ameyra tiada kerana pulang ke rumah adik ibunya)

pukul 8 pagi seperti yg dplankan..beetleku menggerakan tayarnya bergolek di atas jlnrya ukm menuju kolej amin utk mngmbil cik hanim kemudiannnya cik zulaika di burhan..bermula la pengembaraan ke tekala dgn tidak tau jln..hanya ada sedikit klue yg diberikan oleh cik milla.. lmanya jelitawan2 berada di dlm kereta meredah kampung dan hutan utk mencari sg tekala..
akhirnya pada jam 9 lebey pg..ktaorg smp..


wah2..susahnya mencari parking..org rmai la..kemudian jelitawan2 ini menuju ke gerai menjual mkanan..5 nasi lemak bungkus+5 tin air+5 karipap dibeli..hehhe..terus la menuju ke sungai.. mencari port yg best..'adus,tingginya tangga.lbey dr berjogging nh penat'...kemudian jmpa la port yg best..


lma ktaorg bermain air..smp sejuk gla aku dgn pris..tp penny ngn hanim msih di dlm air.. begitu tebal lemak mereka sehingga tidak berasa sejuk(oppss..jgn mrh ya)..perut pun berbunyai..ktaorg mkn mknan yg di beli tu dlm air..wah2..si pris tu mkn 2 nasi lemak..bantai dgn hnim pnya nasi lemak skali..huu..kuat btol mkn ya pris...dlm pukul 11 lbey ktaog decide utk pulang krna org kt situ mkin rmai...xbest la mandi org rmai2..

masa tkr baju..zul ada kta..'sempat x klau aku g mid petg nh bli camera?'ktaorg jwb sempat..
aku pun ty nk ktaorg tmnkn ke?' dia on ja..so ptg tu ktaorg akan ke mid valley..yahooooooooo..

cerita di mid valley dsmbg dlm part2..


2 comments:

Anonymous said...

huhuhuhu...sgt best mndi sungai smpai mkn pon bersila dlam air...ad msa jom gi lagi!!gi congkak plak..huhuhuhu

buxx_szmania said...

bisa aja..
spa nh..hnim ka pris???